Grups

BASE

Són els nens i nenes de p3 a p5. Es troben en una edat molt important per al seu desenvolupament motor i tot just el comencen a descobrir i dominar.

L'objectiu d'aquest grup és il·lusionar als nens i nenes a l'esport, amb un treball de jocs generals i preesportius, sense competició, amb objectius totalment lúdics per aconseguir un coneixement i domini del cos practicant els patrons motrius bàsics elementals pel seu desenvolupament i presents en tots els esports: de desplaçament (caminar, córrer, reptar, rodolar i trepar), de llançament i recepció (llançar, xutar i colpejar) i de salts (saltar i llançar-se). Així doncs es treballa bàsicament la PSICOMOTRICIAT.

Durant l'escola es va introduint una formació tècnica relacionada amb el bàsquet, com és el treball de control de diferents mòbils i la pràctica dels elements motors bàsics amb la pilota preferentment, entre altres materials; també s'inicia una màxima adaptació a l'esport amb la pràctica del baby-basquet (cistelles i pilotes adaptades als nens).


INICIACIÓ

Són els nens i nenes de 1r i 2n de primària. Encara estan desenvolupant les habilitats motrius bàsiques però ja dominen més el seu cos i poden començar a realitzar totes formes de moviment, és l'hora d'experimentar!

En aquest grup a part de treballar les habilitats bàsiques del bàsquet (desplaçaments, llançaments i salts) també es comencen a treballar les habilitats específiques: bot, passada-recepció, llançament a cistella, desplaçaments específics (canvis de ritme, de direcció, joc de peus, aturades i arrancades...), on la pilota tindrà un paper molt important per tal de realitzar-ho.

En tots dos grups, tenint en compte els patrons bàsics de desenvolupament, també es treballen les estructures psicomotrius més importants: lateralitat, to postural, esquema corporal, relaxació, apreciació de distàncies, ritme, independència segmentària i equilibri, entre d'altres. Tot de manera equilibrada, variada i amb una orientació última cap a l'especialització de l'esport.

La pràctica del bàsquet suposa un aprenentatge ampli, i per tant beneficiós, dels esquemes motors dels infants:

Com més gran i ric és el repertori d'esquemes motors de base, més diferenciades són les habilitats que després es podran desenvolupar correctament, ja que l'individu tindrà un domini més ampli del control del seu cos.